Myanmar 1|2

Máme letenky Bangkok – Mandalay. Vyrážíme na letiště s časovou rezervou, protože se nám nepodařil online check-in. Na letišti se dozvídáme proč. Pro vstup do Myanmaru potřebujeme i zpáteční letenku (asi abychom jim tam nezůstali), jenže tu samozřejmě nemáme. Otvíráme počítač a zkoušíme si koupit zpáteční letenku. Časová rezerva se nám rozplynula tak rychle, jako úsměvy na tváři. Po několika marných pokusech kupujeme zpáteční letenku a běžíme na přepážku pro letenky. Dívám se na hodinky a uklidňuji Sandruš, že máme čas.

Thanaka.

Poklusem běžíme na kontrolu. Už z dálky vidíme tu frontu. Zkoušíme se dostat dopředu s tím, že nám letí letadlo. Security nás ale s kamennou tváří posílá dozadu a my si musíme  vystát nekompromisně celou frontu! Začínám už být trochu nervózní i já. Koukám na hodinky a uklidňuji Sandruš, že se fronta posouvá, a že to zvládneme. Projdeme kontrolou a klusem běžíme k letadlu. Cestou nás však zaskočí pasová kontrola s další neskutečnou frontou. Letadlo nám letí za 10min – propadáme panice.  Zkoušíme všechny předběhnout , ale bez úspěchu. Bezmocně stojíme ve frontě s tím, že nám letadlo uletí. Maličký problém, Sandruš si prozřetelně nechala odbavit zavazadlo, to málo co máme. Když neodletíme, zůstal bych jen já a pár nových pupínků, co jí z té nervozity vyskákalo na letišti.

Výroba Thanaky.

Z pasové kontroly sprintujeme k letadlu, dáváme slalom mezi lidmi a regály DutyFree. Sandruš nasazuje tempo, že jí sotva stačím. Běžím ji hned v háku a sleduji, jak se probíjí nekompromisně davem lidí. Blíží se k uklízečce a ta se jí pokouší neférově faulovat, když jí strčí pod nohy koště. Nezaváhala ani na sekundu a koště přeskakuje jak Váňa překážky na Velké Pardubické. Dobíháme k letadlu, stále tam je. Sedneme do křesel v záchvatu smíchu. Sandra Vaňa.

U – Bein bridge.

Přilítáme na maličké letiště v Mandalay, rychlá pasová kontrola s razítkem v pase a vízem na 30 dní nás pouští dál. Hned před budovou letiště si všímáme tří základních znaků Myanmaru. Všichni nosí dlouhé sukně „longyi“, žvýkají tabák „betel“, který je vidět díky červeným  plivancům na každém kroku a přívětivosti místních obyvatel. To poslední jemnované nám došlo později, protože na takové úžasné chování nejsme zvyklý a čekáme za každou dobrou věcí nějakou vypočítavost, ale v Myanmaru ani omylem. Lidé jsou zde prostě skvělí!

Kuthodaw pagoda.

Kupujeme si lístek do společného taxi a vyrážíme směr centrum, kde máme hotel. Po 45min začínáme být nervózní, kam to vlastně jedeme. Město v nedohlednu a nikdo neumí ani slovo anglicky. Opět nás polil ten nervózní pot, který máme stále v tričkách z Bangkoku.  Po chvilce zjišťujeme, že Mandalay má dvě letiště a my přistáli na tom vzdálenějším. Vše ok :)

Mingun.

Večer zkoušíme navštívit ještě pár památek jako mandalay Hill a pak na večeři a pivo. Jako oslavu na to, že jsme sem zvládli doletět. Na oslavu příletu přišel i nezvaný 5cm šváb. Hygienické návyky jsou zde přeci jen trochu jiné.

Mr.Šváb

Druhý den vyrážíme hned z rána na Grand Palace, kde se s námi lámanou angličtinou dávají do řeči dva mniši. Ptají se odkud jsme a my se jim snažíme vysvětlit, kde leží Česká Republika. Po chvilce tápání se nás alespoň ptají, zda jsou v naší zemi taky tak šťastný lidi, jako tady. Co jim na to jen říct….

Grand Palace.

Ten den nás ještě čeká největší Sandamuni a Kuthodaw pagody, Monastery a další památky.

Monastery.

Když odpočíváme pod stromem, koukám do blba a nejednou první „bílý“ . Zadívám se na ně a povídám „zdárec ty vole“ a on to Svoboďák se svojí snoubenkou Bárou. Klučina, co jsem s ním závodil na kole. To prostě nejde ani vymyslet…….Večer dáváme pár piv.

Honza a Bára

Poslední den v Mandalay půjčujeme skútr a vyrážíme na další památky, kterých je v okolí požehnaně.

U – Bein bridge.

U-Bein bridge (nejdelší týkový most na světě), Zlatý Buddha „Mahamuni Buddha“ (opravdu tolik zlata jsem nikdy neviděl), největší zvon světa a monastery v Mingunu.

Mahamuni Buddha.

Mingun.

Za den dáme společně s Honzou a Bárou skoro 100km na skútru. Třešinka celého dne přišla po setmění. Nikdo v Barmě v noci nesvíti!!! To nebylo příjemné zjištění. Jízdu smrti jsme proto raději zapili pár pivy.